[analiza] TOP 5 Serwisów internetowych banków w Polsce

BIZNES, INTERNET, STRONY WWW

Banki w Polsce coraz dynamiczniej walczą o potencjalnych klientów ulepszając własne produkty, tak aby jak najlepiej wpasować się w ich gusta. W naszym badaniu redakcyjnym przyjrzeliśmy się serwisom internetowym dostępnych na polskim rynku banków.

TOP 5 Serwisów internetowych banków w Polsce


(#1) LUKAS Bank www.lukasbank.pl

W czerwcu 2010 ujrzała światło dziennie nowa witryna internetowa LUKAS Banku.Strona zyskała nowy bardzo przejrzysty układ menu oraz rozłożenie elementów promujących produkty banku. Nawigacja po serwisie jest bardzo intuicyjna a kolorystyka bardzo przyjemna dla oka. Nowy serwis bardzo szybko się wyświetla w każdej przeglądarce pozwalając w szybkim czasie znaleźć informację i załatwić wszelkie sprawy związane z kontem osobistym czy kartą kredytową. Jak najbardziej zgadzamy sie z założeniami jakie przyświecały temu projektowi.

W serwisie prasowym czytamy:

Celem projektu było stworzenie użytecznego, intuicyjnego, prostego w obsłudze i
przyjaznego dla użytkownika serwisu. Dodatkowo jest on zgodny z panującymi na
rynku trendami, m.in. dzięki przyjaznej kolorystyce, układzie menu w górnej
części serwisu czy dostępnej wyszukiwarce. Nowy wygląd strony jest ujednolicony
z serwisem transakcyjnym LUKAS e-Bank, by zachować spójną komunikację w internecie.

Życzymy powodzenia we wdrażaniu nowych usług i dalszego ulepszania prezencji internetowej.

(#2) mBANK www.mbank.pl

Strona mBanku specjalnie nie ewoluowała na przestrzeni ubiegłych lat. Zapewne twórcy jej uważają, że sie sprawdziła. Po części mają rację. W redakcyjnych testach podobały nam się funkcje dotyczące bezpośredniej interakcji z klientami za pomocą czatu. Główna strona niestety zawiera zbyt wiele animacji w technologii flash,  które nieznacznie zaburzają/rozpraszaja w odbiorze całej witryny.

(#3) HSBC www.hsbc.pl

Bank HSBC Polska zachował korporacyjny wygląd strony internetowej przy tworzeniu serwisu dla polskich klientów. Strona jest czytelna a górne zakładkowe menu pozwala na szybką nawigację po witrynie. Dużym plusem jest niewykorzystywanie migoczących reklam we flashu. W zamian za to wykorzystano gustowne zdjęcia i grafiki statyczne. Witryna banku spełnia swoje podstawowe zadania lecz nie ma tzw „WOW factor”  jak w przypadku innych stron.

Na miejscu 4 i 5 uplasowały się :

(#4)  BZWBK www.bzwbk.pl

(#5) ING Bank Śląski  www.ingbank.pl

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry