Samsung rozwija usługi internetowe w telewizorach

AKTUALNOŚCI, INTERNET, KONWERGENCJA, MEDIA, ROZRYWKA, TECHNOLOGIE, TELEWIZJA

Samsung Electronics Polska wprowadza kolejne funkcje internetowe w ramach usługi Internet@TV dostępnej w telewizorach marki Samsung. Projekt powstał we współpracy z największymi dostawcami treści na polskim rynku: Redefine (widget ipla), Onet i Agora (twórca widgetu Tuba FM). Ogłoszone dzisiaj porozumienia stanowią zapowiedź nowej wizji rozwoju rynku multimedialnych telewizorów, jaką Samsung planuje na najbliższe lata. Zgodnie z nią telewizor stanie się multimedialnym centrum rozrywki dostarczając wybrane i pożądane przez użytkownika treści w dogodnym dla niego momencie.

„Rozwijana przez Samsung funkcja Internet@TV stanowi zapowiedź nowego sposobu konsumpcji treści telewizyjnych, jaki wkrótce zagości na dobre w naszych domach. Dzięki konwergencji mediów, w tym przypadku telewizji i internetu, już niebawem nie będziemy patrzeć na telewizor, jako na narzędzie do oglądania nadawanych właśnie programów, ale jako interfejs łączący nas z setkami tysięcy materiałów tekstowych, multimedialnych i video, dostępnych w wybranym przez nas czasie i miejscu. Konsekwentnie dążymy do realizacji tej wizji. W ubiegłym roku Samsung jako pierwszy producent sprzętu RTV na polskim rynku wprowadził na ekran telewizora trzy polskie widgety Agory (Wiadomości, Repertuar kin i Finanse) zapewniając polskiemu użytkownikowi dostęp do lokalnych treści tekstowych oraz eliminując tym samym barierę językową będącą do tej pory dużym ograniczeniem w korzystaniu z widgetów. Obecne partnerstwa – w tym z portalem Onet.pl – to kolejne konsekwentne kroki na drodze realizacji tej wizji. Również dzięki współpracy z Redefine jako pierwszy producent sprzętu pokazujemy, że możliwy jest dostęp do treści video w formacie 3D Full HD poprzez Internet@TV” – mówi Grzegorz Stanisz, CTV Product Manager w Samsung Electronics Polska.

Wraz z zawarciem porozumień z Redefine (twórcą widgetu ipla), Onet.pl i Agorą (twórcą widgetu Tuba FM), w ofercie Internet@TV pojawi się pięć nowych widgetów, tworzonych na bieżąco specjalnie na potrzeby polskich użytkowników telewizorów Samsung. Nowe aplikacje uzupełniają listę blisko
40 widgetów dostępnych bezpośrednio z poziomu telewizora w tym m.in. takich dostawców, jak: Facebook, Twitter, YouTube, Google, Accuweather, USA Today, Picasa.

Nowe widgety powstające we współpracy z polskimi partnerami, będą dostępne w większości telewizorów marki Samsung serii 6 i wyższych. Użytkownicy modeli nie obsługujących funkcji Internet@TV mają możliwość skorzystania z niej poprzez podłączenie do TV odtwarzacza lub kina domowego blu-ray Samsung. Wystarczy jedynie podłączyć telewizor do sieci i wybrać opcję Internet@TV na pilocie zdalnego sterowania. W interfejsie użytkownika pojawią się dostępne aktualnie widgety, w tym m.in. treści na bieżąco tworzone przez polskich dostawców specjalnie na potrzeby telewizorów Samsung.

Usługa Internet@TV w telewizorach Samsung została wprowadzona dokładnie rok temu i w pilotażowej formie przyciągnęła dziesiątki tysięcy użytkowników. Dzięki tej pionierskiej funkcji, w ciągu ostatniego roku telewizor zyskał status prawdziwego centrum domowej rozrywki, zmieniając sposób w jaki korzystamy z tego typu urządzeń. W 2010 r. sprzedano w Polsce blisko 60 tysięcy telewizorów Samsung z funkcją Internet@TV. Do dziś, z internetowych możliwości swoich telewizorów skorzystało kilkadziesiąt tysięcy osób generując ponad 1 milion odsłon widgetów lokalnych. Celem firmy na najbliższe lata jest dalszy wzrost sprzedaży urządzeń obsługujących funkcje internetowe oraz zwiększenie liczby użytkowników usługi Internet@TV.

Wprowadzone jesienią br. widgety uzupełnią dotychczasową ofertę aplikacji internetowych w telewizorach Samsung o trzy nowe usługi.

ipla to aplikacja, która umożliwia użytkownikom dostęp do materiałów wideo na żądanie w wysokiej jakości. Treści oferowane przez największa telewizję internetową w Polsce to w większości materiały wyprodukowane na zlecenie Telewizji Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat News, Polsat Play, Polsat Cafe i TV4 W sumie na widzów czeka ponad 10 tysięcy plików wideo stanowiących ok. 5 tysięcy godzin oglądania.

Tuba FM to widget, który daje możliwość odbioru stacji radiowych z najpopularniejszego w Polsce radia internetowego – portalu Tuba.fm, zawierającego ponad 30 tematycznych kanałów z różnymi rodzajami muzyki.

Onet.pl w telewizorach Samsung dostępny będzie w postaci trzech widgetów: Wiadomości, Biznes oraz Sport. W każdym znajdą się najświeższe informacje, aktualizowane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Najważniejsze wiadomości, notowania największych spółek giełdowych, czy najświeższe informacje sportowe z całego świata dostępne będą bezpośrednio na ekranie telewizora.

Źródło: Samsung Polska

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry