Internetowa rewolucja – rok drugi …

AKTUALNOŚCI, BIZNES, CIEKAWOSTKI, INTERNET, STRONY WWW, TECHNOLOGIE

Mogłoby się wydawać, że na progu drugiego dziesięciolecia XXI wieku każda firma korzysta na co dzień z internetu. Tymczasem tak nie jest. O ile pocztę elektroniczną wykorzystuje 80% małych i średnich przedsiębiorstw, to już tylko 58% posiada wizytówkę w internecie. Bariery wkroczenia firmy do sieci są bardzo różnorodne, zaczynając od kosztów, przez brak zasobów ludzkich, na poczuciu nieprzydatności takich działań kończąc. Organizatorzy akcji Internetowa Rewolucja postawili sobie za cel zmienić statystyki obecności polskich firm w internecie. Już wkrótce wystartuje cykl spotkań w całej Polsce.

Kiedy rok temu lider rynku wyszukiwarek Google rozpoczynał współpracę z polskimi partnerami Home.pl i PKPP Lewiatan pod patronatem Ministerstwa Gospodarki swoją wizytówkę w internecie miało jak wynika z badań Millward Brown SMG/KRC 51% firm sektora MŚP. Aby Internetowa Rewolucja mogła właściwie rozpocząć funkcjonowanie organizatorzy na starcie przygotowali dla uczestników komplet zupełnie bezpłatnych narzędzi do zbudowania i rozwijania obecności firmy w internecie. Przez rok dostępności z oferty skorzystało 29 tysięcy firm. Ten duży odzew świadczy o tym, że program obejmujący np. hosting i kreator stron internetowych z oferty Home.pl zdał egzamin. Uczestnicy w prostych krokach mogą dodać firmę do narzędzia lokalizacyjnego Miejsca Google, zarejestrować domenę i uruchomić na niej stronę internetową z dodatkami, jak konta email, oraz rozpocząć działania promocyjne dzięki kuponowi na darmową reklamę AdWords. Do tego uczestnicy nie są pozostawieni sami sobie. Cały czas mogą korzystać z bezpłatnej pomocy w postaci Biura Obsługi Klienta Home.pl i przygotowanych przez Google szkoleń online.

Równocześnie jednak realizowane badania uświadomiły jak wiele pozostało jeszcze do zrobienia. Okazało się, że bariery wkroczenia przedsiębiorców do internetu często wynikają z braku wiedzy. Ponadto podział terytorialny firm, które już skorzystały z Internetowej Rewolucji uwypuklił fakt, że podział regionów ze względu na rozwój ekonomiczny przekłada się na aktywność reprezentujących je firm w internecie. Dlatego kontynuując misję akcji Interenetowa Rewolucja organizatorzy w kolejnym roku działalności postanowili się skupić na cyklu spotkań edukacyjnych, który swoim zasięgiem objąć ma całą Polskę. Jeszcze w tym roku Internetowa Rewolucja zawita do dwóch miast, 17 listopada do Wrocławia i 23 listopada do Krakowa. Otwarte dni internetu dla przedsiębiorców będą lokalnie organizowane w porozumieniu z władzami miast i lokalnymi uczelniami, aby pozwolić uczestnikom odnieść jak najwięcej korzyści. Cały czas oczywiście aktualna jest oferta narzędzi akcji Internetowa Rewolucja dostępna na dedykowanej stronie www.google.pl/rewolucja.


Materiały : Home.pl via: NetPr


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry