Wirtualny shopping po polsku

AKTUALNOŚCI, BIZNES

E-zakupy

Znakiem naszych czasów jest przeniesienie życia społecznego do Internetu. To w wirtualnym świecie poznajemy nowych znajomych, gramy w gry, ale również robimy zakupy. W 2008 roku blisko połowa polskich internatów robiła zakupy przez Internet, czyli aż 6 milionów kupowało w taki sposób, a przecież od tej pory minęło trochę czasu. Co Polacy kupują w internetowych sklepach? Wbrew pozorom najchętniej odzież (dziwne, że nie obawiają się zamówienia niewłaściwego rozmiaru), w tym bieliznę i obuwie, ksiązki oraz kosmetyki. Na poważniejsze zakupy typu: sprzęt fotograficzny, komputerowy czy AGD decyduje się mniejszy odsetek kupujących. Przeciętnym e-kupującym jest mężczyzna w wieku od 25-39 lat, czyli jednak kobiety muszą mieć bezpośredni kontakt z przedmiotem, który zamierzają nabyć.

Sklep internetowy

Założenie internetowego sklepu wydaje się być dobrym pomysłem na biznes, choć, aby przebić się wśród licznej konkurencji trzeba mieć albo wyjątkowy pomysł albo duży kapitał na rozreklamowanie firmy. Jak wszyscy wiedzą internauci zwracają uwagę na pierwsze strony wyskakujące w wyszukiwarce- sama obecność w wyszukiwarce to priorytet przedsiębiorców, zatem istotna jest lokalizacja. Drugą możliwością zachęcenia klientów jest oczywiście reklama- najskuteczniejsza na portalach społecznościowych.

Specjaliści uważają, że najważniejsza jest solidność i rzetelność, to dzięki nim pocztą pantoflową przekazujemy pozytywne opinie. Ważna jest również dbałość o pojedynczego klienta, przedsiębiorcy zgodnie zapewniają, iż zawsze na początku muszą nastawić się na mniejszy zysk, aby potem wypracować sobie markę.

E-zakupy w liczbach

Ponad połowa sklepów wirtualnych obsłużyła od 100 do 5 tys. klientów. Aż 20% sklepów miało mniej niż 100 klientów, klientów zaledwie 2 % sprzedało towar ponad 100 tys. osób, zatem jak widzimy szansa na zaistnienie na rynku czasem jest bardzo niewielka. Roczna sprzedaż netto połowy polskich e-sklepów nie przekroczyła 100 tys. Fakt ten może mieć swoje uzasadnienie, gdyż wielu handlowców traktuje wirtualny sklep jako dopełnienie realnie prowadzonego biznesu. Co do kupujących, w 2008 roku 18% Polaków deklarowało, iż przynajmniej raz w życiu dokonali zakupów w sieci. Na tle Europy jesteśmy troszkę w tyle, gdzie przodują: Norwegia, Dania, Wielka Brytania. Aż 63% Norwegów i 59% Duńczyków dokonało zakupów w sieci – Polacy zatem wypadają blado.

Należy wierzyć, że w najbliższym czasie sytuacja ta ulegnie zmianie, a wielu handlowców przeniesie swój biznes do sieci.

Apropos sklepów internetowych AMAZON UK wysyła za darmo do Polski (nie ma sensu przepłacać w lokalnych sklepach) link na dole strony…

Autor: Paulina Paszko
Źródło: E-commerce 2009, IS

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry