Czy iPad jest i-padem? Spór o nazwę

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, TECHNOLOGIE

Do tej pory nazwa iPad jednoznacznie kojarzyła się z firmą Apple, jednakże ciemne chmury zgromadziły się nad znaną marką. Proview, tajwański producent monitorów ma zamiar dochodzić się swoich praw do nazwy „iPad”, w ramach rekompensaty żąda od Apple półtora miliarda dolarów odszkodowania za korzystanie z nazwy.

Firma powołuje się na zarejestrowany w 2000 roku znak towarowy „I-Pad”, ale nie wprowadziła tylko nie na rynek produktu o ten nazwie. „I-Pad” był zarejestrowany prze firmę w Unii Europejskiej, Chinach, Meksyku, Korei Południowej, Singapurze, Indonezji, Tajlandii i w Wietnamie. W 2006 roku Proview miał sprzedać prawa do marki amerykańskiej firmie za 55,10 dolara, suma śmieszna, ale podobno firmą kupującą nie było Apple, a tajemniczyb podmiot gospodarczy „IP Application Development”, który w styczniu tamtego roku zastrzegł nazwę iPad w USA. Wcześniej do nazwy iPad rościła sobie prawo firma Jujitsu, ale strony doszły do porozumienia. Zobaczymy, jak będzie w tym przypadku, tym bardziej, że tajska firma „nie jest w najlepszej kondycji finansowej” i z pewnością będzie walczyła o każdą sumę.

Autor: Paulina Paszko

Źródło: Financial Times

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry