Spacer po pamięć

AKTUALNOŚCI

Jakie ćwiczenia gwarantują długą młodość? Aerobik? Joga? Otóż nie: być może najlepszym rodzajem aktywności jest… zwykły spacer. Najnowsze badania donoszą o pozytywnym wpływie spacerowania na – uwaga – zdolność zapamiętywania. Wykazano, że u osób, które regularnie spacerują, pamięć nie tylko nie pogarsza się wraz z wiekiem, ale i nawet nieco się poprawia.

© Subbotina Anna /Fotolia

Zazwyczaj obszar mózgu, odpowiedzialny za pamięć (zwany hipokampem), zaczyna powoli zmniejszać się pomiędzy 55 a 60 rokiem życia (u ludzi zdrowych). Naukowcy z amerykańskiej National Academy of Sciences postanowili jednak sprawdzić, czy i jaka aktywność fizyczna wpływa pozytywnie na zdolność zapamiętywania. Do eksperymentu wybrano ludzi mniej więcej w wieku 60 lat, zdrowych, lecz prowadzących siedzący tryb życia, i podzielono ich na dwie grupy. Pierwsza grupa spacerowała 3 razy w tygodniu po 40 minut, druga zaś uprawiała różne ćwiczenia, m.in. aerobik i jogę. Po upływie roku, badania przeprowadzone za pomocą skanera wykazały, że u osób oddającym się spacerom obszar odpowiedzialny za pamięć powiększył się o średnio 2%, zaś u członków drugiej grupy – o 1,4%. Uczestnicy eksperymentu rozwiązywali również testy, sprawdzające pamięć przestrzenną; u wszystkich z nich pamięć przestrzenna poprawiła się, ale „spacerowicze” wypadli w testach lepiej.

Wiele wskazuje więc na to, że do zachowania młodości i zdrowia wystarczą nam w dużej mierze… buty.

Autor: Justyna Kalicińska
Źródło: NYT


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry