Jedzenie na sen.

AKTUALNOŚCI

Co wieczór to samo, przewracasz się z boku na bok nie mogąc zasnąć? Łykasz tabletki nasenne lub czekasz tak długo aż ze zmęczenia zaśniesz? Odstaw wszelkie medykamenty, a pod lupę weź to co jesz. Naukowcy udowodnili, że spożywanie kilka godzin przed snem odpowiednich rzeczy pomoże Ci zasnąć bez problemu. Należy pamiętać jednak, że jedzenie przed snem powinno odbywać się dwie godziny wcześniej, a więc na sen dobre są:

© Subbotina Anna /Fotolia

Migdały zawierają magnez, który sprzyja zasypianiu oraz rozluźnieniu mięśni. Poza tym migdały są bogate w białko umożliwiające zachowanie poziomu cukru we krwi na stałym poziomie przez całą noc. Białko powoduje także, że nasz organizm przestawia się z trybu czuwania na tryb trawienia i odpoczywania.

Herbata ziołowa napoje ziołowe, czyli bezkofeinowe i bezteinowe, są wręcz zalecane. Doskonale sprawdza się herbata rumiankowa – rumianek koi i uspakaja, reguluje trawienie i pracę nerek. Można też sięgnąć po melisę – najpopularniejszy ziołowy środek uspokajający.

Banany – Owoce te są doskonałym źródłem magnezu i potasu – minerałów pomagających rozluźniać napięte mięśnie. Zawierają także tryptofan, który przechodzi w serotoninę i melatoninę – główne hormony uspakajające nasz mózg

Nabiał – Wapń będący podstawowym składnikiem produktów mlecznych, również sprzyja zasypianiu. Wapń skutecznie obniża poziom stresu i reguluje pracę włókien nerwowych, również tych, umiejscowionych w mózgu.

Płatki – Płatki z pełnego ziarna. Nie tylko jest to zdrowa przekąska ale także naturalny środek ułatwiający zasypianie. Produkty zwierające złożone węglowodany stymulują wydzielanie trytofanu do krwioobiegu, sprzyjając tym samym snowi.

Autor: Paulina Liana


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry