Jak media przygotowują się do królewskiego ślubu?

AKTUALNOŚCI, MEDIA, STYL ŻYCIA, TELEWIZJA

Już 29 kwietnia w Londynie książę William i Kate Middleton staną na ślubnym kobiercu i na oczach całego świata powiedzą sobie „tak”. Przewiduje się, że ponad 2 miliardy ludzi na całym świecie będzie śledziło z zapartym tchem królewskie zaślubiny. Dla mediów jest to niewątpliwie jedno z największych wyzwań pod względem logistycznym i technicznym.

W Westminister Abbey, gdzie będzie miała miejsce oficjalna ceremonia, dostęp będzie miała bardzo ograniczona liczba dziennikarzy. Fotoreporterzy zostaną usytuowani w specjalnym miejscu, z którego będzie można zrobić zdjęcia. Reszta reporterów, ekipy telewizyjne i radiowe będą zmuszone do oczekiwania na zewnątrz, do czasu aż królewska para opuści kościół.

Największe stacje telewizyjne świata będą nadawać transmisję non-stop, która nie zostanie zakłócona przerwami na reklamy. BBC America będzie transmitować 5 i pół godziny ceremonii na żywo. Telewizja TLC przygotowuje 89 godzin programów, reportaży, transmisji live powiązanych z ceremonią. Zaślubiny obejrzeć będzie można także na żywo w internecie.

Po raz pierwszy w historii z okazji królewskiego ślubu powstały specjalne aplikacje na iPada i iPhone’a- prowodyrem w tej dziedzinie jest NBC, wydawca „Royal Wedding App”, zawierającej 300 zdjęć oraz interaktywne drzewo genealogiczne rodziny królewskiej i poradami. Inna aplikacja „Royal Wedding 2011” skupia się na królewskim protokole oraz propozycjach sukien ślubnych dla panny młodej.

Szaleństwo medialne, które rozpętało się wokół królewskiego ślubu, przewyższa swoją skalą wszystko, czego doświadczyliśmy w czasie rewolucji cyfrowej. Świadczy o tym kolejny szokujący fakt- telewizja CNN wysyła do pracy przy ceremonii ślubnej 400 osobową ekipę, podczas gdy nad relacją z Japonii pracowało 50 osób.

Piers Morgan z CNN, który będzie na żywo z Londynu nadawał swój talk-show podsumował tę medialną histerię następującymi słowami:

„Królewski ślub jest jak dwa finały Super Bowl i finał Amerykańskiego idola zmieszane razem. Na kilka godzin 29 kwietnia ludzie przestana myśleć o tych wszystkich okropieństwach dnia codziennego. Będą radować się szczęściem pary młodej. Myślę, że społeczeństwo tego potrzebuje.”

Przygotowała: Alicja Olko

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry