Telewizja internetowa – jak korzystają z niej Polacy?

AKTUALNOŚCI, INTERNET, KONWERGENCJA, MEDIA, TELEWIZJA

Nowe technologie zmieniają nasze przyzwyczajenia. Coraz więcej polskich użytkowników korzysta z możliwości oglądania wybranych przez siebie treści, ulubionych programów i filmów, bez konieczności dostosowania się do ramówek poszczególnych stacji telewizyjnych. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu użytkownicy telewizji internetowej ipla mogli oglądać materiały wideo tylko za pomocą komputera. Obecnie dostępne są one również na platformie telewizyjnej, co spowodowało zmianę zachowania widzów.

Założeniem właścicieli telewizji internetowej ipla jest udostępnianie treści telewizyjnych za pomocą dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu, które może służyć do oglądania treści wideo. Pokrycie rynku telewizorów z Internetem oferujących aplikację ipla sięga ponad 95%. Trudno zatem dziś znaleźć telewizor z funkcjami internetowymi, które nie oferowałyby widzom możliwości oglądania treści wideo za pośrednictwem ipla. Podobnie jest z telefonami komórkowymi typu Smartfon – ipla dostępna jest w urządzeniach bazujących na systemach Android, iOS i Symbian. Łącznie odnotowano ponad 250 000 pobrań mobilnych aplikacji ipla, a miesięcznie ponad 100 000 użytkowników korzysta z ipla na telefonie komórkowym.

W ciągu dnia cały czas najpopularniejszą platformą pozostaje komputer, z kolei wieczór to pora największej aktywności użytkowników telewizorów z Internetem. Właśnie wtedy widzowie chętnie uzupełniają ofertę programową tradycyjnej telewizji o własne wybory i w godzinach 22-23 korzysta z oferty VOD. Udział telewizji, jak również urządzeń mobilnych, w łącznym ruchu generowanym przez użytkowników ipla stale rośnie – w maju 2011 roku wynosił on już 15%.

Najaktywniejsi spośród tych, którzy korzystają z aplikacji ipla na telewizorach z Internetem, są posiadacze telewizorów firmy Samsung – generują oni ponad 38% ruchu w tej kategorii, a udział ten stale rośnie. Użytkownicy Samsung Smart TV bardzo chętnie oglądają materiał udostępniany przez ipla – Samsung odnotowuje miesięcznie około 300 tys. odtworzeń dostępnych poprzez ten widget.

Źródło: Samsung Polska

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry