Facebookowy Big Brother w BBC

AKTUALNOŚCI, INTERNET, SOCIAL MEDIA, ŚWIAT

Jeden z najbardziej znanych serwisów informacyjnych BBC postanowił skroić dla swoich pracowników social-networkowy, zapięty gęstą dwurzędówką zasad garnitur. Od teraz dziennikarze BBC będą wyglądać nienagannie nie tylko na wizji.

Według The Next Web kierownictwo BBC przekazało swoim pracownikom listę reguł, którymi powinni się kierować korzystając z serwisów społecznościowych. Wszystko po to, by marka BBC nie pojawiała się w przypadkowych, towarzysko-obyczajowych konfiguracjach na ich prywatnych profilach na Facebooku, czy Tweeterze.

Dziennikarze zostali również zobowiązani do powstrzymywania się od „uspołeczniania” swoich politycznych sympatii i antypatii. W przygotowanym przez kierownictwo „regulaminie” pojawia się stwierdzenie, by „nie pisać niczego głupiego”, bo konto każdego z pracowników serwisu jest w pewnym sensie przedłużeniem profilu BBC. Zaostrzenie polityki wobec aktywności pracowników w ich prywatnym zonie informacyjnym nie jest nowością w partiach politycznych i firmach PR. Co sądzicie jednak o takich ograniczeniach stosowanych wobec dziennikarzy?

Źródło: Allfacebook, TheNextWeb
Przygotowała: Anna Jankowska

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry