Kontrowersyjna reklama PepsiCo

AKTUALNOŚCI, BIZNES, CIEKAWOSTKI, GOSPODARKA, ŚWIAT

W związku ze spadkiem sprzedaży napojów PepsiCo, a w szczególności ich sztandarowego produktu – Pepsi, firma zaprezentowała swoja nową reklamową kampanię telewizyjną, w której udział biorą postacie z .… reklam Coca-Coli! W jednej reklamie występuje Święty Mikołaj, który podczas odpoczynku na basenie zamawia Pepsi. Na widok zdziwionego barmana stwierdza, że ma wakacje i robi sobie wolne od Coca-Coli. W drugiej reklamie animowany niedźwiedź polarny ze swoją rodzina wybiera Pepsi, po czym wskakuje na przepływającą łódź.

Całe to zamieszanie wokół reklamy bardzo cieszy prezesa PepsiCo, który odnosząc się do tej sytuacji stwierdził, że w każdej wojnie jest czas pokoju i czas walki. A tak naprawdę jest to kolejny chwyt marketingowy firmy, być może kontrowersyjny, ale z pewnością skuteczny. Nowa strategia jest wynikiem spadku sprzedaży Pepsi – po raz pierwszy od wielu lat napój ten „spadł” na trzecie miejsce, ustępując tym samym Coca-Coli i Coca-Cola Diet. Sprzedaż za ostatni rok zmniejszyła się o 5%. Dlatego też zwiększone zostały wydatki na marketing, w tym na reklamy oraz sponsoring programu „X-Factor”.

A co na to Coca Cola? Na razie nic, poza kolejną, już drugą w tym roku, podwyżką swoich produktów o 3-4% już od 31 lipca – najpierw w USA, a później pewnie też i w Polsce.

Możliwe, że wskutek podwyżki cen swojego konkurenta, PepsiCo uda się ponownie osiągnąć tytuł wicelidera sprzedaży napojów bezalkoholowych.

Źródło: YouTube/WP/PepsiCo

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry