Nowy Cykl – Jak mądrze prowadzić „fan page” na Facebooku: reakcja na krytykę

AKTUALNOŚCI, BIZNES, INTERNET, SOCIAL MEDIA, ŚWIAT

Firma Versace zablokowała na kilka dni dodawanie komentarzy na facebookowej ścianie marki. Powodem był płomień nienawiści buchający na jej fan page trawiący dobre imię Versace przez jeden dzień. „Paniczna i nierozsądna” nazwali reakcję firmy analitycy rynku mediów. Co robić w takich sytuacjach?

Fala nienawiści przetoczyła się po oficjalnej stronie Versace po tym, jak firma nie wycofała się z metody wytwarzania jeansów zwanej sandblasting. Technika stosowana jest do wykańczania powierzchni metalu i szkła, używana w przemyśle odzieżowym jest szkodliwa dla zdrowia, ponieważ może uszkodzić płuca. Materiał produkuje się poza Europą w małych, źle wentylowanych pomieszczeniach, pseudo manufakturach. Kilka marek łączonych pierwszym skojarzeniem z przemysłem jeansowym wycofało się z sandblastingu, m.in. Levi’s oraz modowe ikony np. Gucci. Firma Versace nie tylko nie poszła w ich ślady, ale zanegowała ważność problemu ignorując głosy krytyki m.in. na Facebooku.

Serwis Allfacebook.com posiłkując się przykładem polityki zamiatania problemu pod (perski) dywan Versace radzi, jak stawić czoła krytykom na własnym fan page’u:

1. Bez paniki!
2. Nie ignoruj, ani nie usuwaj negatywnych komentarzy. A jeśli atak jest zmasowany, to …
3. Przeproś i wycofaj się z krytykowanych akcji, które mogą być odebrane jako moralnie wątpliwe. Tu firma Versace powinna przeprosić za „przeoczenie” problemu i oficjalnie wycofać się z produkcji tą metodą, być może paląc w dramatycznym geście modowego happeningu parę jeansów..lub dwie.

4. Pokaż, że zależy Ci na zmianie i podeprzyj słowa pozytywnie odbieraną kontrakcją. Marka Versace powinna np. powołać komisję zajmującą się prawami pracowników na najniższych szczeblach produkcji.

Przygotowała: Anna Jankowska

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry