„Ikona stylu” – projektant Chanel o Amy Winehouse

AKTUALNOŚCI, GWIAZDY, ROZRYWKA, STYL ŻYCIA

Amy Winehouse przypominała bohaterki vinatage’owych, marynarskich tatuaży. Nosiła krótkie spódnice, sukienki i wydekoltowane bluzki. Często zadrukowane kolorowymi wzorami z wczesnych dekad XX wieku w ramie drobnej sylwetki pokrytej liniami ciemnych tatuaży. Jej fryzura–ul i ciemna, gruba kreska eyelinera stała się niezwykle żywotną tendencją brytyjskich ulic. Wkrótce również i wybiegów. Gdy Karl Lagerfeld przybył po raz pierwszy do Londynu z kolekcją Chanel modelki zostały uczesane i pomalowane w stylu „dark Bardot” („ciemna Bardot”). Inspiracją tej stylizacji była właśnie Amy, którą Lagerfeld nazwał wtedy ikoną stylu i muzycznym geniuszem.

Styl piosenkarki wspomina współpracujący z nią w 2008 roku rzecznik marki Fendi. Amy wystąpiła wtedy podczas otwarcia luksusowego sklepu Fendi w Paryżu. Wspomina, że piosenkarka na kilka minut przed występem poupinała i uzbroiła w akcesoria otrzymaną od marki sukienkę tak, że i ona i jej ubranie stały się jedną, stylistyczną całością.

Amy z pewnością inspirowała, projektant Jonathan Kelsey uruchomił w 2008 roku linię butów „Amy”, a Fred Perry wypuścił kolekcję, do której lookbooków pozowała sama artystka. Piosenkarka nie ograniczyła się jedynie do promowania ubrań znanych marek. Gdy jej kariera nabrała tempa zaczęła projektować sama. Firma Fred Perry współpracująca z piosenkarką na polu projektowym wypuściła jesienią ubiegłego roku pierwszą kolekcję, której współautorką była zmarła gwiazda. Ubrania były zarówno inspirowane stylem Amy, jak i przez nią projektowane. W kolekcji znalazły się tak chętnie przez nią noszone koszulki polo, sukienki mini, kapri, szerokie paski i ołówkowe spódnice.

Fred Perry dysponuje projektami artystki, które miały być użyte w aż trzech, kolejnych kolekcjach. Po śmierci piosenkarki firma wstrzymała się jednak z wypuszczenie ubrań sygnowanych jej wizerunkiem. Amy była wielbicielką marki na długo przed ich wspólną kooperacją. Jeśli ubrania zaprojektowane przez artystkę zapełnią brytyjskie ulice, to odbędzie się to za zgodą rodziny zmarłej –zapewnia rzecznik firmy, która po śmierci piosenkarki wstrzymała promocję i wszelkie publikacje dotyczące najnowszej kolekcji.

Przygotowała: Anna Jankowska (Fashion Designer)

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry