Kiedy marka staje się Tobą ? Apple czy Blackberry ?

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, GADŻETY, MOBILE, ŚWIAT, TECHNOLOGIE

Na ostatnim spotkaniu ze znajomymi przez godzinę tłumaczyłeś wyższość iPhone’a nad Blackberry? Jesteś typem osoby, która uważa, że ludzie nieużywający platformy Android to ciemniacy, którzy pozostają pod wpływem Steve’a Jobsa? Uważasz, że Windows Phone 7 jest niedoceniany? A może po prostu odczuwasz cień sympatii dla ludzi używających tych samych sprzętów co Ty?

Uważasz, że bronisz swoich przyzwyczajeń ponieważ wybrana przez ciebie platforma lub sprzęt są najlepsze. Według badań opublikowanych przez University of Illinois bronisz swojego ulubionego producenta, gdyż negatywne uwagi pod jego adresem odbierasz jako atak na swoją osobę. Badania które zostaną opublikowane w następnym numerze Journal of Consumer Psychology wykazały, że więź pomiędzy konsumentem a produktem jest silniejsza, kiedy konsument posiada większą wiedzę oraz doświadczenie na temat kupowanego lub posiadanego sprzętu, wtedy też jesteśmy skłonni odrzucać negatywne opinie na temat naszego ulubionego komputera czy telefonu.

Opublikowane badania pokazały, że w obecnych czasach wzrasta przywiązanie do marki, nie bez znaczenia pozostaje fakt, że ludzie zaczynają definiować samych siebie przez pryzmat posiadanych przedmiotów. Nie byłoby to żadną nowością , gdyby nie to, że jeszcze kilkanaście lat temu większą uwagę konsumentów przyciągały metki na odzieży a nie sprzęt i oprogramowanie IT.

Przygotowała: Anna Ozimek
Źródło: arstechnica.com

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry