W sytuacji kryzysowej – zaloguj się!

AKTUALNOŚCI, INTERNET, SOCIAL MEDIA

Według danych Amerykańskiego Czerwonego Krzyża, sieci społeczne odgrywają coraz większą rolę w zakresie informowania o klęskach żywiołowych i katastrofach. Obecnie Internet jest trzecią najbardziej popularną metodą zbierania informacji awaryjnych poza komunikatami z telewizji oraz radia.

stock.xchng

Tradycyjne media są nadal ważnym nośnikiem informacji pomiędzy służbami ratunkowymi a opinią publiczną , jednak to Internet a w szczególności portale społecznościowe są szansą dla ratowników, którzy mogą nawiązać kontakt z potrzebującymi w czasie rzeczywistym. Zdaniem organizacji ludzie szukają pomocy ze strony Czerwonego Krzyża średnio 3000 razy dziennie w różnych mediach społecznych.

Oczywiście liczba ta zwiększa się w czasie klęski żywiołowej lub zagrożenia np. podczas huraganu Irene. Wraz ze wzrostem liczby ludzi korzystających z portali społecznościowych w sytuacjach kryzysowych, wzrastać będzie również liczba organizacji, które będą próbowały nawiązać kontakt z użytkownikami przez te media. Nie chodzi tu tylko o udzielanie pomocy, ale również o szukanie wsparcia finansowego.

A.Ozimek

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry