Jakie prawa mają podróżujący koleją?

AKTUALNOŚCI, PODRÓŻE, POLSKA, STYL ŻYCIA

Co należy się pasażerowi, gdy jego pociąg zostanie opóźniony lub odwołany? Kiedy przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie? Na te i wiele innych pytań w najbliższy piątek, 28 października, na Dworcu Centralnym w Warszawie, będą odpowiadać eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizator kampanii „Prawa pasażerów w zasięgu ręki!”.

stock.xchng

– W połowie tego roku weszły w życie nowe uregulowania dotyczące praw pasażerów kolei, ustanawiające m.in. możliwość domagania się odszkodowania za opóźnienie pociągu. Dlatego postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Akcja odbywa się dzisiaj, w godzinach 8.00 – 13.00. W hali głównej Dworca Centralnego w Warszawie pojawi się stoisko informacyjne. Eksperci z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Urzędu Transportu Kolejowego oraz organizatorzy kampanii prowadzonej przez Komisję Europejską „Prawa pasażerów w zasięgu ręki!” będą udzielać pasażerom bezpłatnych porad i informacji . Podobna akcja zostanie przeprowadzona na Dworcu Głównym w Krakowie, gdzie przedstawiciele regionalnego oddziału Urzędu Transportu Kolejowego oraz wolontariusze Europejskiego Centrum Konsumenckiego będą wręczać podróżnym ulotki z zestawem praktycznych informacji.

Akcja na dworcu kolejowym stanowi kolejną odsłonę „Dnia Pasażera”, zorganizowanego w lipcu 2011 roku na Lotnisku Chopina w Warszawie i na krakowskich Balicach przez Sieć Europejskich Centrum Konsumenckich (ECK) przy wsparciu kampanii Komisji Europejskiej „Prawa pasażerów w zasięgu ręki!”. Do zadań Sieci ECK należy m.in. informowanie pasażerów o przysługujących im prawach oraz pomoc w polubownym dochodzeniu ich praw w razie sporu z przewoźnikiem z innego kraju UE.

Porady prawne i informacje dotyczące praw pasażerów kolei w UE można uzyskać kontaktując się bezpośrednio z:

– Europejskim Centrum Konsumenckim w Polsce pod numerem telefonu +48 55 60 118

– e-mailem (info@konsument.gov.pl) lub poprzez stronę www.konsument.gov.pl.

– Urzędem Transportu Kolejowego pod numerem telefonu 22 630 19 40, e-mailem (utk@utk.gov.pl) lub odwiedzając witrynę www.utk.gov.pl

Powiązane wpisy

  • Joanna

    Kolej może i potrafi czasem zaskoczyć, czasami trafiam na wygodne pociągi, ale zdecydowanie jestem większą fanką podróż powietrznych. Uwielbiam latać i jakbym mogła to w ogóle inaczej bym się nie poruszała. 2 razy do roku latam na wczasy, na first i last minute. Poza tym latanie jest jednak najbezpieczniejszą formą transportu. Ja czuję się w samolocie bardzo komfortowo.

  • Olla

    Wbrew wszystkiemu ja bardzo lubię jeździć koleją. Ostatnio nawet byłam bardzo mile zaskoczona, bo jeździłam czystymi i bardzo komfortowymi pociągami. Aczkolwiek największą fanką jestem podróżowania samolotem. Uwielbiam latać, szczególnie na wakacje. Doceniam to, że w krótkim czasie można dostać się na inny kontynent czy do innego kraju. Ostatnio byłam w Egipcie, a w listopadzie lecę na Teneryfę. Niektórzy ludzie odczuwają strach przed lataniem, ja zupełnie tego nie rozumiem, przecież to najbezpieczniejszy sposób podróży.


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry