Jak media korzystają z Twittera?

AKTUALNOŚCI, KONWERGENCJA, MEDIA, PRASA, RADIO, TELEWIZJA

W zamyśle Twitter miał być platformą do wysyłania krótkich wiadomości relacjonujących pewne zdarzenia, jednak jak pokazują ostatnie badania większość organizacji i firm korzysta z Twittera głownie w celu promowania treści na własnych serwisach WWW. Udostępnianie innych treści oraz wchodzenie w interakcję z czytelnikiem za pomocą platformy Twitter jest rzadkim zjawiskiem.

Badania przeprowadzone przez Pew Research Center ujawniły że 93 proc. tweetów publikowanych przez media zawiera odnośniki do zawartości na własnych stronach, jedynie 6 proc. wiadomości nie zawiera linków. Twitter uważany był za medium, które pomaga zniwelować barierę między dziennikarzami a czytelnikami, jednak okazuje się, że według raportu jest on tylko miejscem „zasygnalizowania” pojawienia się nowych treści na portalach. Tylko 2 proc. tweetów napisanych jest w sposób bardziej przyjazny dla odbiorcy.

Wyjątkiem jest Fox News, którego 21 proc. aktywności na platformie to pytania do innych użytkowników. Podobnie wygląda sytuacja z dziennikarzami, którzy używają osobistych kont do promowania swoich prac, tylko 3 proc. zabiegało o informację zwrotną. Ponieważ na rynku panuje konkurencja, należy odsyłać ludzi przede wszystkim do materiałów znajdujących się na swojej stronie, a nie podsuwać czytelnikowi informacje spoza serwisu. Jednak jak pokazały badania lepszy skutek odnoszą te firmy, które dostarczają informacji z wielu źródeł oraz są wyczulone na potrzeby odbiorcy i jego sugestię.

A.Ozimek

Źrodła:mashable

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry