Nagość zawsze na topie

AKTUALNOŚCI, MEDIA, POLSKA, PRASA, RADIO, TELEWIZJA

Efekt „gołej baby” znany jest PR-owcom nie od dziś. A i my, odbiorcy komunikatów reklamowych wiemy doskonale, że te pełne golizny szybciej zwracają naszą uwagę i zapadają w pamięć. Naukowcy Uniwersytetów w Tampere i Aalto odkryli dlaczego tak się dzieje.
Wynikami ich badań podzieliło się ostatnio czasopismo „PLoS ONE”. Wykazały one, iż mózg ludzki szczególnie szybko reaguje na widok ludzkiego, rozebranego ciała.

stock.xchng


Jedyne 0,2 sekundy wystarczy mu do zarejestrowania podobnego obrazu, a dzieje się to tym intensywniej, im owo ciało skąpiej jest ubrane. Grupa ochotników dostała do obejrzenia różnego typu zdjęcia, głównie te neutralne, na których widniały przedmioty, twarze czy ludzie całkowicie ubrani.

Na ich widok amplituda sygnału dochodząca z mózgu, była znacznie słabsza niż wówczas, kiedy badani otrzymali zdjęcia osób w negliżu. Co oczywiście nie jest zaskoczeniem – mężczyźni reagowali silniej na nagie kobiety. W przypadku niewiast, płeć nagiej osoby na zdjęciu, nie ma znaczenia.

Zdaniem badaczy, nasz mózg jest specjalnie przygotowany na odbieranie bodźców, jakie mogą sprzyjać reprodukcji i to właśnie dlatego nagość robi na nas tak silne wrażenie.

Olga Pisklewicz

Źródło: www.wp.pl

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry