Czym jest shopdropping?

AKTUALNOŚCI, BIZNES, GOSPODARKA, POLSKA, ŚWIAT

Zdania na ten temat są podzielone. Jedni uważają, że to czysty marketing inni, że to współczesna „sztuka ulicy”. Prawda zapewne leży po środku.

Jak czytamy na wielu portalach marketingowych „shopdrooping polega na pozostawieniu nieoczekiwanego elementu, takiego jak wiersze, zaskakujące przedmioty, dzieła sztuki własnej i inne tego rodzaju niespodzianki w miejscu handlu, które dostępne jest dla każdego.”

stock.xchng


Zatem jest to swego rodzaju „sztuka sklepu”, której filozofia opiera się na sprzeciwianiu powszechnemu „obżarstwu” oraz chęci gromadzenia i posiadania wciąż to nowych dóbr materialnych. Dzieło sztuki jakie podrzuca sklepowy artysta, ma trafić do świadomości klienta i w inteligentny sposób zwrócić jego uwagę na zupełnie inne, głębsze wartości niż tylko opakowanie określonego produktu.

To pewnego rodzaju gra z elementem zaskoczenia, zwłaszcza, że podrzucony element idealnie komponuje się z formą i kolorystyką kupowanego przedmiotu. Zatem shopdrooping to jeden z wielu trendów na jakie możemy natrafić analizując dzisiejszą „sztukę ulicy”. Obecnie jednak wielu ekspertów z zakresu marketingu stara się włączyć ją do szerokiej gamy narzędzi marketingowych.

Zatem należy zadać sobie tutaj pytanie, na ile sztuka, którą zamieniamy w mechanizm napędzający sprzedaż wciąż pozostaje sztuką?

Olga Pisklewicz

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry