Najnowsza odsłona Hondy CBR 1000RR Fireblade- na tor wyścigowy i normalne drogi

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, MOTORY, MOTORYZACJA, POLSKA, ŚWIAT, WIADOMOŚCI

W roku 2012 Honda postanowiła zmodyfikować starszy model motocykla CBR 1000RR, jednak nie wprowadzając przy tym żadnych drastycznych zmian! Motocykl Fireblade to flagowy motocykl Hondy, oszałamiający zwinnością i zawrotną prędkością. Wcześniejszy model zbudowano z myślą o lekkości, kompaktowych gabarytach i centralizacji masy. Obecny typ podkreśla dynamikę i szybkość. To kontynuacja postawionej przez Hondę filozofii „całkowitej kontroli” czyli mocy i kontroli w jednym, utrzymującą się przez dwie dekady!

Honda CBR1000RR Fireblade

Ekipa pracująca przy pracach związanych z Fireblade skoncentrowała uwagę na podwoziu by dał on podróżującemu jeszcze więcej radości. Nowe koła zapewniają lepszą trakcję, hamowanie i przede wszystkim prowadzenie. Nowy typ przeznaczony jest dla miłośników sportów, którzy ucieszą się z faktu, że CBR 1000RR jest dostosowany do jazdy zarówno na torze jak i na drogach.

Jeśli chodzi o silnik, został on wyposażony w elementy dające maszynie ogromną moc wraz z momentem obrotowym. Fachowcy postarali się, by motocykl klasy Super Sport był zintegrowany z silnikiem. W poprzednim modelu reakcja jednostki napędowej na gaz przy małych prędkościach pozwalała na to, by reakcja motoru na zakrętach, pozamiejskich drogach jak i w korkach była delikatna, progresywna i przewidywalna. W nowym modelu Hondy zastosowano system wtryskowy PGM-DSFI z nowymi ustawieniami, które zapewniają optymalne dostarczanie mocy jak i precyzyjne dawkowanie paliwa.

Nowa RR-ka ma bardziej agresywny deseń, co podkreśla jej szybkość. Owiewki wielowarstwowe poprawiają funkcjonalność, osłaniają kierowcę oraz wspomagają układ chłodzenia. Reflektory wielo zwierciadłowe wzbogacone zostały o niepokorne, ostre rysy, spoiler pod lampami został zintegrowany dzięki czemu maszyna nie unosi się przy sporej prędkości. Tylna część motocykla pozostała bez zmian, jednak nie pozbawiło to Hondy potencjału.

Wzbogacone zostało również zawieszenie. W modelu RR Fireblade system Unit Pro-Link pracuje z amortyzatorem dwururowym Showa. Takie modyfikacje dają maszynie lepszy kontakt opon z powierzchnią oraz stabilizację. Motocykl otrzymał również aluminiowe felgi 12-ramienne, które wraz z zawieszeniem wspierają kierowcę by wyczuł to, co dzieje się danym momencie z maszyną.

Przejrzysty i czytelny wyświetlacz LCD zawiera istotne informacje dla kierowcy, obrotomierz ma cztery tryby wyświetlania. Na samym dole wyświetlacza są diody, które informują o włączeniu kierunkowskazu, świateł długich bądź biegu neutralnego.

Tak więc Honda BMR 1000RR Fireblade została wzbogacona o kilka dodatkowych elementów by zwiększyć jakość użytkowania maszyny, więc miłośnicy starszego modelu nie powinni odczuć większej różnicy!

Izabela Posłajko
Źródło: Honda

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry