Wyszukiwanie semantyczne w Google, innowacja czy nie ? [video]

AKTUALNOŚCI, INTERNET, POLSKA, STRONY WWW, ŚWIAT

Prawdopodobnie już w tym roku Google szykuje kolejne „udogodnienia” dla internautów, dzięki którym na każde nasze pytanie otrzymamy bezpośrednio odpowiedź bez zbędnego błądzenia po stronach internetowych. Jak to możliwe? Przede wszystkim chodzi o wyszukiwanie semantyczne, które polega na tym, że wyszukiwarka spróbuje odpowiedzieć na zadane pytania bez angażowania zewnętrznych linków.

To oznacza, że wpisując proste pytanie, oprócz listy witryn z możliwymi odpowiedziami, na ekranie na pierwszym miejscu ujrzymy prostą i logiczną odpowiedź bez konieczności wchodzenia na zewnętrzne strony internetowe.

Ta zmiana ma za zadanie zatrzymać potencjalnych ‚szukaczy’ jak najdłużej na stronie głównej wyszukiwarki, a dzięki temu Google będzie mogło dłużej i skuteczniej pokazywać nam reklamy. Warto przypomnieć, że na reklamach mało się nie zarabia. Obecnie Google kontroluje ponad 60 procent rynku wyszukiwarek co przekłada się na wielkie zarobki.

Przez wyszukiwanie semantycznie wiele witryn internetowych, które polegają na wyszukiwarce Google w celu zdobycia ruchu i możliwości zarobków, może wiele stracić, bo mając gotową odpowiedź, rzadziej będziemy klikać w linki. Wall Street Journal, które jako pierwsze dowiedziało się o tej rewolucji, szacuje, że ruch na tych witrynach może zmaleć nawet o 20 procent.

Można spodziewać się także, że Google wprowadzi większą integrację ze zdjęciami czy wynikami Video. Wyszukiwarka ma również uczyć się z czasem na podstawie wyników. 

Co z tego wyjdzie dowiemy się już wkrótce. Google albo zyska dzięki tej zmianie albo część użytkowników odejdzie do konkurencji np: bing czy yahoo.

Aleksandra Kurzyńska

Źródło: Wall Street Journal Online

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry