Koszty produkcji nowego iPada – sprawdź, ile zarobi Apple i jak wygląda sprzedaż

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, GADŻETY, MOBILE, POLSKA, ŚWIAT, TECHNOLOGIE

Choć premiera nowego iPada była niedawno, to znane są już koszty produkcji nowego iPada. Firma badawcza IHS iSuppli zdradza, ile zarobi Apple na każdym iPadzie.
Mimo tego, że koszty produkcji wzrosły tylko o 9% w stosunku do iPada 2, to Apple ma blisko 50% marży na każdym urządzeniu.

Szacuje się, że wyprodukowanie 16GB WiFi iPada(bez pamięci LTE) kosztuje 316,05 USD, a jego cena wynosi 499 USD w Ameryce i 519 USD w Kanadzie. Jeśli chodzi o droższe modele 32 GB(bez LTE) i 64 GB(z LTE) ich wyprodukowanie osiąga kolejno 364,35 i 408,79 USD, a sprzedaż 729 i 829 USD.

Ceny wzrosły głównie z powodu nowego wyświetlacza Retina o ponadprzeciętnej rozdzielczości 2048 x 1536 pikseli, który kosztuje 87 USD, czyli o 30 USD więcej niż wyświetlacz w iPadzie 2. Pozostałe elementy wyniosły: aparat i kamera 12,5 USD, nowa bateria 32 USD, procesor A5X 23 USD, ekran dotykowy 40 USD.

Według iSuppli firma Samsung Electronics pozostaje niewątpliwie największym zwycięzcą pośród wszystkich dostawców poszczególnych części do iPada. To właśnie części od Samsunga stanowią 40% z wewnętrznych komponentów w iPadzie. Należą do nich m.in. ekran i procesor A5X.

Należy pamiętać, że powyższa ocena ma charakter wstępny, a przedstawione ceny stanowią tylko koszty sprzętu oraz produkcji i nie obejmują one kosztów dodatkowych.

Premiera nowego iPada w Polsce już za kilka dni. W 9 krajach w których jest już dostępny od ubiegłego piątku, sprzedaje się rewelacyjnie.Specjalistyczne źródła donoszą o sprzedaży około 2-3 milionów sztuk w premierowy weekend. Czy tak samo będzie w Polsce ?

Aleksandra Kurzyńska

Isuppli.com, mobilesyrup.com

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry