Dobry I kwartał dla Cyfrowego Polsatu

AKTUALNOŚCI, KONWERGENCJA, MEDIA, POLSKA, TELEWIZJA

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat odnotowała w I kw. 2012 r. bardzo dobre wyniki finansowe, zarówno dzięki rekordowym wynikom „dawnego” Cyfrowego Polsatu, jak i bardzo dobrym wynikom Telewizji Polsat. Wyniki operacyjne w poszczególnych segmentach uległy poprawie pomimo wysokiej konkurencji na rynku płatnej telewizji oraz trudnej sytuacji na rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu.

Liczba abonentów usług telewizyjnych wzrosła na koniec I kw. 2012 r. o 84 tys. do 3,553 mln – 2,797 mln abonentów pakietów Familijnego i Premium oraz 756 tys. abonentów pakietu Mini;

Pozyskania DTH brutto w I kw. 2012 r. wyniosły 63 tys.;
– Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła rok do roku o 24 tys. do 144 tys.;
– Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła rok do roku o 53 tys. do 89 tys.;
– Średni przychód na abonenta (ARPU) w I kw. 2012 r. wyniósł: 45,90 zł dla pakietu Familijnego oraz 13,60 zł dla pakietu Mini;
– Wskaźnik odpływu klientów (churn) został obniżony do poziomu 9,0%;
– Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wzrósł w I kw. rok do roku o 7,3% do 21,1%. Kanał główny Polsatu był liderem z wynikiem 16,7%, a udział kanałów tematycznych wzrósł o 16,7% do 4,4%;
– Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł w I kw. rok do roku o 12,5% do 23,9%;
– Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Telewizji Polsat zanotowały w I kw. ponad 10% wzrost do 205 mln, podczas gdy cały rynek spadł o 1,9%.

2012 rok rozpoczynamy bardzo dobrymi wynikami finansowymi całej Grupy. Zostały one osiągnięte nie tylko dzięki rosnącym wskaźnikom platformy satelitarnej, ale także poprawie wyników operacyjnych Telewizji Polsat. Silną marżę EBITDA na poziomie ponad 38%, która jest świadectwem bardzo dobrej kondycji naszego biznesu, zawdzięczamy rosnącym przychodom przy konsekwentnej kontroli kosztów oraz efektom zrealizowanych synergii. W segmencie klientów indywidualnych odnotowaliśmy najwyższe w historii przychody kwartalne, na co wpływ miało między innymi systematycznie rosnące ARPU. Rekordowa kwartalna EBITDA platformy świadczy natomiast o wysokiej stabilności naszego modelu biznesowego. W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej także wypracowaliśmy bardzo wysoką marżę EBITDA. Ponadto konsekwentnie zwiększane udziały w oglądalności i rynku reklamy przełożyły się na wzrost przychodów Telewizji Polsat – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsat S.A.

Kluczowe dane finansowe Grupy Kapitałowej Cyfrowy Polsat

Wzrost przychodów Grupy Cyfrowy Polsat o 64% do 675 mln zł oraz EBITDA o 107% do 257 mln zł wynika głównie z konsolidacji Grupy Telewizji Polsat oraz zyskowności w obszarze płatnej telewizji. Marża EBITDA, która wzrosła o 7,3 p.p. do 38,2% odzwierciedla również częściowe efekty zrealizowanych synergii. Poziom zysku netto, mimo obciążenia kosztami związanymi z finansowaniem zakupu Telewizji Polsat, wzrósł o 168% do 205 mln zł.

Segment usług świadczonych klientom indywidualnym (Cyfrowy Polsat)

W segmencie klientów indywidualnych Cyfrowy Polsat odnotował rekordowe wyniki finansowe – przychody oraz EBITDA – nie dopuszczając jednocześnie do wzrostu kosztów, mimo negatywnego wpływu kursu walut obcych. Na znaczący wzrost zysku netto miała wpływ dywidenda od Telewizji Polsat.

Dzięki regularnemu wdrażaniu atrakcyjnych programów utrzymaniowych oraz stałej dbałości o zapewnienie wysokich standardów obsługi klientów, platforma obniżyła wskaźnik odpływu abonentów do 9,0% (12-miesięczny okres zakończony 31 marca 2012 roku).

Wzrost ARPU został zrealizowany między innymi dzięki rosnącej liczbie klientów wyższych pakietów oraz rosnącym przychodom z usług dodatkowych (VoD).

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej (Telewizja Polsat)

Na wyniki Telewizji Polsat w pierwszym kwartale istotny wpływ miały nowości ramówki wiosennej stacji: kolejna edycja talent-show Must be the Music – Tylko muzyka (niedziela 20:00), która gromadziła w marcu ponad 2 miliony widzów w grupie komercyjnej, dając stacji 27,3% udział w widowni oraz nowość, piątkowy talent-show Got to Dance – Tylko taniec ze średnią publicznością w marcu wielkości 1,4 miliona widzów oraz 22,7% udziałem w widowni.

W ofercie stacji POLSAT zainteresowaniem widzów cieszyły się także stałe pozycje ramówki, jak np. poniedziałkowy cykl Mega Hit, gromadzący w pierwszym kwartale 2012 roku średnio 1,5 miliona widzów, co dawało stacji 22,5% udział w widowni, środowe pasmo komediowe (20:30) z 1,4 milionem widzów i 22,2% udziałem w widowni oraz serial Pierwsza miłość (poniedziałek – piątek, 18:00) z widownią 1,4 miliona widzów oraz udziałem w oglądalności o wielkości 27,3%.

Spośród stacji tematycznych największy wzrost udziałów w widowni w pierwszym kwartale 2012 roku obserwowaliśmy w przypadku Polsatu Sport, Polsatu News, Polsatu Play i Polsatu Cafe.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosły 855 mln zł i spadły rok do roku o 1,9%. Opierając się na tych estymacjach, Telewizja Polsat szacuje, że jej udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2012 roku wzrósł rok do roku do 23,9%, w wyniku dalszej poprawy wyników oglądalności zarówno kanału głównego, jak i kanałów tematycznych, a co za tym idzie zdolności generowania punktów ratingowych GRP (oglądalność reklam, plansz sponsorskich i ogłoszeń płatnych).

Dane: Cyfrowy Polsat

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry