Silniki benzynowe nowej generacji SIDI ECOTEC od Opla

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, MOTORYZACJA, POLSKA, SAMOCHODY, ŚWIAT, WIADOMOŚCI

Opel zasadniczo odnawia swoją paletę silnikową. Dotychczasowe oferta jednostek napędowych zostanie zastąpiona trzema zupełnie nowymi rodzinami silników benzynowych i wysokoprężnych. Celem tej operacji jest uzyskanie pozycji lidera w branży nie tylko pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, ale także współczynnika momentu obrotowego oraz ograniczenia hałasu. Produkcja w węgierskiej fabryce rozpocznie się pod koniec 2012 roku.

fot. opel

Pierwszy z nowo wprowadzanych silników to czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 598 cm3 zasilana w technice bezpośredniego wtrysku paliwa i wyposażona w system Start/Stop. Nowy silnik SIDI (spark ignition direct injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) ECOTEC będzie dostępny w odmianach o różnej mocy i montowany w kilku liniach pojazdów. Płynne przyspieszenie, moc, niski poziom emisji hałasu i niewielkie zużycie paliwa to główne atuty tych jednostek. Postawiono także na wysoki moment obrotowy, a wynik 187,5 Nm z jednego litra pojemności to wartość, którą można postawić za wzór w segmencie produkowanych masowo silników benzynowych. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi 300 Nm i jest dostępny już przy 1 700 obr./min. Moc maksymalna 200 KM osiągana jest przy 4 700 obr./min. W porównaniu z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 poprzedniej generacji zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 13%.

„W ciągu zaledwie 12 miesięcy zamierzamy wprowadzić na rynek trzy zupełnie nowe generacje silników. To obrazuje tempo, w jakim wprowadzamy nowe produkty” — mówi prezes Opla, Karl-Friedrich Stracke. „Nasz nowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa to prawdziwy gigant pod względem momentu obrotowego” — wyjaśnia Thomas Johnen, dyrektor ds. silników benzynowych.

Pierwszy silnik Opla z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli „2.2 ECOTEC direct” o mocy 114 kW/155 KM, zadebiutował w Oplach Signum i Vectra w 2003 roku. Później był on montowany także w Zafirach i Astrach. W 2007 roku pojawiła się pierwsza wersja GT z turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0, 194 kW/264 KM). Rok później silnik ten trafił pod maskę Insignii i był dostępny we flagowym modelu Opla w dwóch wariantach: 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM. Nowa Astra OPC będzie napędzana najnowszą wersją tej jednostki, rozwijającą moc 206 kW/280 KM.

źródło: Opel

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry