Facebook uruchomi własny App Center

AKTUALNOŚCI, INTERNET, SOCIAL MEDIA, STRONY WWW, ŚWIAT

Mark Zuckerberg nie zwalnia tempa: najpierw problematyczny Timeline, potem – co prawda nieudany, ale głośny – debiut na giełdzie; teraz spuszcza bombę w postaci otwarcia platformy dystrybucji aplikacji na Facebooku. Czy to celny ruch?

App Center, które planuje otworzyć Facebook, nie będzie zawierać jedynie gier obecnie działających w ramach portalu społecznościowego, ale stanie się nowym gorącym centralnym miejscem w sieci z dostępnością wszystkich najmodniejszych aplikacji takich jak choćby Draw Something, Pinterest, Spotify, Battle Pirates, Viddy czy Bubble Witch Saga. Co więcej, planowane jest również rozpowszechnianie appów na iOS i Androida, aplikacje webowe i mobilne. Gronem odbiorców stanie ponad 900 milionów użytkowników Facebooka.

Obecnie wyszukiwanie gier i aplikacji odbywa się w podobny sposób, co odnajdywanie użytkowników, gryp oraz eventów. Jednak w ciągu najbliższych tygodni powstanie do tego szczegółowy panel działający na podobnej zasadzie co Apple App Store i Google Play. Każdy user będzie miał wgląd do spersonalizowanej wersji centrum, odpowiadający jego potrzebom oraz zainteresowaniom, z wnikliwym opisem poszczególnych aplikacji i ocenami użytkowników , wygenerowany na podstawie osobistych sympatii jego znajomych.

Dominika Chłopicka, Manager ds. Social Media w 365PR: „Interfejs profili aplikacji będzie zbliżony do tego, w jaki sposób prezentuje się Timeline. W końcu zostanie uporządkowana możliwość umieszczania i używania dodatkowych aplikacji w samym serwisie, co z pewnością przełoży sięna zainteresowanie nimi użytkowników do tej pory szukających tego typu rozwiązań poza Facebookiem. Wzrośnie także rynek aplikacji z wyższej półki, a to za sprawą wprowadzenia opłat za pobieranie i użytkowanie programów firm trzecich.”

Płatne aplikacje to największa kontrowersja dotycząca facebookowego App Store. Rynek zbytu przy 900 milionach użytkowników może okazać się istną żyłą złota, nawet przy 30% prowizji, która będzie wpływać do kieszeni giganta przy każdorazowej sprzedaży. Entuzjam gasi jedynie system płatności za applikacje tzw. Facebook Credits, czyli jedyny środek płatności, który z pewnością odstraszy pewien procent potencjalnych klientów.

Pojawienie się oficjalnego App Store na Facebooku to kwestia jeszcze kilku tygodni. Tymczasem brakującym ogniwem na biznesowej drodze jest serwis wszyscykibicujemy.pl, który nie tylko pozwala na zakup gotowych aplikacji w wygodny dla konsumenta sposób, ale i projektuje gry i konkursy wedle upodobań – na zamówienie. Wszyscykibicujemy.pl specjalizuje się przede wszystkim w goracym ostatnio trendzie okołopiłkarskich emocji. Portal proponuje wyczerpującą rozgrzewkę przez 8 czerwca, jak i świetną zabawę w trakcie mistrzostw. Aplikacje, które można zainstalować na swoim fan page’u są świetnym uzupełnieniem oglądania meczów przed odbiornikiem telewizyjnym i bezsprzecznie przełożą się na pozytywne relacje między marką a klientem natychmiast oraz w długoterminowej perspektywie, bez potrzeby czekania na Facebook App Store, którego huczne otwarcie może skończyć się jak debiut Facebooka na giełdzie.

źródło:365pr

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry