Inteligentnie ustalane opłaty za Internet mobilny mogą zwiększyć zadowolenie klientów

AKTUALNOŚCI, INTERNET, POLSKA, ŚWIAT

Dział Ericsson ConsumerLab zbadał, czy mądrze ustalane taryfy i lepsze zarządzanie mobilnym Internetem może zwiększyć zadowolenie klientów i równocześnie zapewnić przychody operatorom. Raport „Smarter Mobile Broadband” jest oparty na wywiadach z 2300 użytkownikami mobilnego Internetu w wieku od 16 do 59 lat w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Indonezji i Brazylii.

Z badania wynika, że najważniejszymi powodami wyboru przez użytkowników mobilnego Internetu określonego planu taryfowego są jakość i pokrycie sieci, ceny usług transmisji danych, oraz zrozumiałość struktury opłat za przesyłanie danych. Raport pokazuje także różnice w sposobie reagowania respondentów na koncepcje zarządzania ruchem i naliczania opłat. Pewne elementy okazały się atrakcyjne na wszystkich rynkach, podczas gdy inne tylko na niektórych, co świadczy, że atrakcyjność ofert i planów taryfowych jest różna w różnych krajach świata.

Wielu operatorów boryka się z problemem, w jaki sposób przyciągać nowych klientów, a także jak skłonić dotychczasowych użytkowników do intensywniejszego korzystania z usług. Raport wskazuje kilka możliwych rozwiązań: 40-45% respondentów podało, że częściej korzystaliby z Internetu za pomocą swoich urządzeń mobilnych, gdyby mieli dostęp do większej szybkości; 30-45% powiedziało, że głównym czynnikiem, który mógłby zwiększyć wykorzystanie Internetu, jest obniżenie opłat za transmisję danych; 30-40% powiedziało, że ważny jest również dłuższy czas pracy akumulatora telefonu komórkowego; 30-40% powiedziało, że na korzystanie z Internetu ma także wpływ pokrycie sieci. Wielu użytkowników wyraża też niezadowolenie z płacenia za plan, który nie jest w pełni wykorzystywany. Preferowaliby oni bardziej spersonalizowane plany taryfowe.

Badanie ujawniło także występujące w tych czterech krajach różnice w podejściu do różnych koncepcji naliczania opłat. Dla użytkowników w Brazylii najważniejsza jest możliwość wyboru i płacenia za określone usługi, natomiast w Indonezji bardziej liczy się duża szybkość. W USA i Wielkiej Brytanii jednym z dwóch najbardziej atrakcyjnych czynników jest możliwość kontrolowania kosztów transmisji danych w trakcie roamingu.

Ponadto raport wskazuje, że jednym ze sposobów przekonania klienta do inteligentnego naliczania opłat, a jednocześnie zachęcenia go do bardziej intensywnego korzystania z usług, jest tworzenie wartości krok po kroku. Użytkownicy, którzy mają plan taryfowy z nieograniczonym dostępem do określonych usług, silnie związanych z ich codziennym życiem, nie będą odczuwali ograniczeń w korzystaniu z nich. Usługi, które powinny być włączone do planów bez ograniczeń, są różne w zależności od kraju: dla użytkowników w USA i Wielkiej Brytanii ważne są ogólne przeglądanie Internetu, e-mail, sieci społecznościowe, dostęp przez Wi-Fi i usługi udostępniania map. W Brazylii taki dostęp jest w znacznym stopniu wykorzystywany do przeglądania Internetu oraz kontaktów z sieciami społecznościowymi i przez komunikatory, natomiast w Indonezji najważniejsze są sieci społecznościowe.

Źródło: Ericsson ConsumerLab

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry