PTC (T-Mobile) skutecznie realizuje strategią powrotu na pozycję lidera

AKTUALNOŚCI, BIZNES, GOSPODARKA, POLSKA

Polska Telefonia Cyfrowa skutecznie realizuje strategią powrotu na pozycję lidera. W drugim kwartale 2012 Spółka pozyskała największą liczbę klientów kontraktowych od 2 lat. Liczba kart SIM obsługiwanych przez Polską Telefonię Cyfrową (PTC) w drugim kwartale wyniosła15,048 miliona. Spółka obsługuje obecnie 6,884 miliona klientów kontraktowych oraz 8,165 miliona klientów usług przedpłaconych. W drugim kwartale PTC pozyskała w sumie 537 tysięcy klientów, w tym aż 76 tysięcy klientów kontraktowych. Jest to najlepszy rezultat w tym segmencie jaki Spółka zanotowała od dwóch lat i osiągnęła lepsze wyniki od głównych konkurentów na rynku. Jednocześnie w drugim kwartale br. blisko trzy razy więcej klientów przeniosło numery od innych operatorów do T-Mobile niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Równocześnie PTC umacnia swoją pozycję na rynku mobilnego dostępu do szerokopasmowej transmisji danych. Atrakcyjna oferta oraz bogaty asortyment urządzeń w przystępnych cenach przyczyniły się do wzrostu bazy klientów tych usług w drugim kwartale o 49 tysięcy do 826 tysięcy klientów.

PTC w drugim kwartale 2012 osiągnęła przychody na poziomie 1,779 miliardów złotych, co oznacza spadek o 0,9% w stosunku do ubiegłego roku. W tym czasie PTC wypracowała skorygowaną EBITDA w wysokości 592 miliony złotych, a marża EBITDA wyniosła 33,3 procenta, co stanowi wzrost o 2,5 punktu procentowego w stosunku do pierwszego kwartału br. oraz spadek o 5,5 punktu procentowego w odniesieniu do drugiego kwartału 2011 roku.

Prowadzone przez PTC działania promocyjne przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności marki T-Mobile wśród klientów. Spontaniczna znajomość marki wśród ankietowanych w czerwcu wzrosła do 69%, a wspomagana 95%. Wysoka świadomość marki T-Mobile wśród klientów oraz konkurencyjna oferta przyczyniły do zmniejszenia wskaźnika odejść klientów kontraktowych (Churn) w drugim kwartale o 0,2 punktu procentowego w porównaniu do ubiegłego roku i wynosi on 0,8%.

źródło: t-mobile

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry