Sezon na warzywa w pełni. Korzystaj z tego!

AKTUALNOŚCI, POLSKA, STYL ŻYCIA, ZDROWIE I URODA

Sezon na warzywa w pełni. Wartość odżywcza warzyw jest ogromna. Zawierają właściwe proporcje węglowodanów, białek, wody i soli mineralnych. Warzywa spożywamy surowe, gotowane, smażone… Aby zachować to co cenne w warzywach WARTO WIEDZIEĆ, że:

sxc/mindicator

-kalafiory, brokuły, jarmuż i brukselkę gotuje się bez przykrycia
-kapustę gotujemy początkowo pod przykryciem, później zdejmujemy pokrywkę
-kalafior, brokuł, szparagi, białą i włoską kapustę korzystnie jest gotować w wodzie z dodatkiem mleka ( w ten sposób chronimy witaminę C przed utlenieniem)
-do warzyw surowych lub gotowanych zawierających witaminy A, E i D trzeba dodać kilka kropel oliwy(lub innego tłuszczu), łatwiej nasz organizm przyswoi sobie te witaminy.
-jeśli smażymy warzywa na patelni, pamiętać należy, że jako pierwszą powinno się smażyć cebulę
-warzywa należy myć bezpośrednio przed spożyciem, gdyż wilgotne lub namoczone w wodzie tracą wiele cennych składników.

AniaJot

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry