Ponad 200 tys. złotych kary dla Canal+ Cyfrowego

AKTUALNOŚCI, MEDIA, POLSKA, TELEWIZJA

Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę Canal+ Cyfrowy karę w wysokości ponad 200 tys. zł. Stwierdziła,że kampania reklamująca promocyjną ofertę spółki wprowadzała konsumentów w błąd.

Canal+ Cyfrowy zajmuje się m.in. odpłatnym udostępnianiem kanałów telewizyjnych. W lutym 2011 roku Urząd wszczął przeciwko spółce postępowanie. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły telewizyjne spoty oraz ulotki dostępne w punktach dystrybucyjnych przedsiębiorcy. W materiałach informowano o akcji promocyjnej, w ramach której wszystkim obiecywano m.in. bezpłatny dostęp do kanałów CANAL+ i HBO.


W wyniku postępowania ustalono, że kampania reklamowa wprowadzała w błąd, ponieważ z promocji nie mogli skorzystać konsumenci, który wykupili najtańszy pakiet kanałów telewizyjnych oferowanych przez spółkę. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek w sposób pełny, rzetelny i prawdziwy informować o oferowanych towarach lub usługach.

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 235 266 zł. Decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

W przypadku indywidualnego sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą zwrócić się o bezpłatną poradę do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów lub zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii 800 007 707. Porady udzielane są także w oddziałach Federacji Konsumentów. Z bezpłatnej pomocy ekspertów można skorzystać także wysyłając pytania na adres porady@dlakonsumentow.pl, który obsługuje Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Dochodzenie roszczeń może ułatwić również ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która daje konsumentom możliwość wytoczenia powództwa w ich indywidualnych sporach z przedsiębiorcami. W toku takiego postępowania sąd weryfikuje, czy dana praktyka rynkowa przedsiębiorcy jest nieuczciwa. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić przed sądem, że stosowana przez niego praktyka rynkowa nie wprowadza konsumentów w błąd.

źródło: UOKiK

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry