Możliwość komentowania Zakupy in-line coraz bardziej popularne została wyłączona 24

Zakupy in-line coraz bardziej popularne

AKTUALNOŚCI, INTERNET, POLSKA, SOCIAL MEDIA, STRONY WWW

W dzisiejszym społeczeństwie sieciowym, w którym ludzie ciągle — często niemal bezwiednie — przełączają swoją uwagę pomiędzy światem fizycznym i Internetem, traktowanie światów online i offline jako dwóch odrębnych rzeczywistości wkrótce straci sens. Ludzie są coraz częściej związani z Internetem przez całą dobę. Prawie 40% właścicieli smartfonów na świecie łączy się siecią jeszcze przed wstaniem z łóżka, a lawinowy wzrost popularności aplikacji mobilnych wpływa także na zachowania związane z zakupami.

Sytuacja ta została opisana w raporcie z badania preferencji konsumentów In-Line Shopping opracowanym wspólnie przez Copenhagen Institute for Futures Studies i Ericsson ConsumerLab. Raport, oparty na danych zebranych w Stanach Zjednoczonych w ciągu roku 2012, pokazuje, że smartfony odgrywają już istotną rolę w dokonywaniu zakupów. Czterech na dziesięciu właścicieli smartfonów w Stanach Zjednoczonych używa ich do wykonywania drobnych płatności, skanowania kodów paskowych produktów lub pobierania kuponów.

W raporcie zostało omówione zjawisko opisywane jako „in-line shopping” (zakupy in-line), które wytworzyło się w wyniku tego, że nabywcy chcą łączyć najlepsze cechy zakupów w sklepach i przez Internet. Inaczej mówiąc, klienci chcą mieć możliwość oglądania, dotykania i próbowania produktów, porównywania ich cen i dostępu do rozszerzonych informacji o nich oraz dokonania zakupu bez czekania w kolejce.

„Dla klientów zakupy stają się elementem naturalnego toku codziennego życia” — powiedział Michael Björn, dyrektor ds. badawczych w ConsumerLab. „W związku z tym oczekują aplikacji, dzięki którym zakupy będą wygodne i łatwe. Tak samo jak na dostępie do Internetu w dowolnym miejscu i czasie, zależy im na możliwości dokonywania zakupów, gdy tylko poczują na to ochotę. Sprzedawcy, jeśli chcą odnosić sukcesy w nadchodzących latach, muszą rozumieć i zaspokajać tę potrzebę”.

Na ogół użytkownicy smartfonów są bardziej zainteresowani zakupami online niż inni konsumenci. W przypadku ośmiu z dwunastu przeanalizowanych kategorii produktów klienci woleli połączenie zakupów w sklepie i przez Internet niż same zakupy online.

źródło: Ericsson

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry