Polskie 10-latki przeszły badania PIRLS i TIMSS

AKTUALNOŚCI, NAUKA, POLSKA

10-letni uczniowie podstawówki z Polski zostały poddane badaniom PIRLS i TIMSS. Z opublikowanych badań wynika, że nasze dzieciaki poprawiły swoje umiejętności w czytaniu, gorzej jest z liczeniem. W międzynarodowym badaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem PIRLS są one powyżej średniej – uzyskali 526 punktów przy średniej 500. Wynik poprawił się o 6 punktów. W międzynarodowym badaniu kompetencji w dziedzinie matematyki i nauk przyrodniczych TIMSS, wynik wyniósł dla zadań przyrodniczych – 505 przy średniej 500, zaś matematycznych – 481.

stock.xchng


Minister edukacji Krystyna Szumilas, powiedziała, że z zadaniami lepiej radzili sobie uczniowie, którzy mają za sobą dłuższą edukację przedszkolną. Lepsze wyniki w zakresie umiejętności matematycznych i przyrodniczych osiągnęli uczniowie z tych krajów, w których edukacja w szkole rozpoczyna się w wieku sześciu lat.

Oba badanie zostały przeprowadzone w 2011 roku przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (International Association for the Evaluation of Educational Achievements – IEA). W PIRLS uczestniczyło 45 krajów, a w TIMSS – 50. W Polsce badaniom poddano próbę losową uczniów z 357 klas trzecich ze 150 szkół podstawowych.
Badania PIRLS organizowane są co 5 lat od 2001 roku, zaś TIMSS co 4 lata od 1995 roku. Polscy uczniowie uczestniczyli w nich odpowiednio drugi i pierwszy raz.

Katarzyna Niczewska

źródło: wp/dziennik

Powiązane wpisy

  • Ar2r

    Widać skutki lat trabienia głupot w stylu: po co komu matematyka czy fizyka?
    Całe szczęście wracamy (powoli) do dawnych świetnych tradycji Polskich Szkół Politechnicznych 🙂


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry