Internet najlepszym doradcą

AKTUALNOŚCI, INTERNET, POLSKA, SOCIAL MEDIA, STRONY WWW, ŚWIAT

Obecnie często się zdarza, że jeśli planujemy zakup jakiegoś produktu, czy wczasy w hotelu, sprawdzamy jakie opinie na temat danego produktu czy usługi zamieszczone są w Internecie. Kiedy np. chcemy kupić aparat, po wpisaniu marki w wyszukiwarce wyskakują nam różne stronki z komentarzami użytkowników, czy też fora, na których możemy poznać opinie innych.

stock.xchng


Pewien australijski naukowiec przeprowadzając badania wykazał, że opinie w Internecie mają na nas dużo większy wpływ niż np. opinie rodziny czy znajomych. Udowodnił także, że pozytywne recenzje są dla nas bardziej znaczące, nawet, jeśli okazałoby się, że są nieprawdziwe lub po prostu naciągane.

Z początku w badaniu wzięło udział 76 studentów. Zapoznano ich w pierwszej kolejności z pozytywnymi recenzjami na temat pewnej marki kawy. Następnie przedstawiono im negatywne opinie na temat innej marki. Po zapoznaniu się z tymi opiniami ich odczucia były podobne – pierwsza kawa jest dobra, druga nie. O dziwo, kiedy asystent naukowca zdradził, że recenzje zostały podmienione i te pozytywne dotyczyły gorszej marki, studenci nie zmienili swojego zdania, co do tych marek. Z tego wynika, że wpływ pozytywnych opinii w dalszym ciągu pozostawał wysoki i studenci, mimo podmiany recenzji, nadal preferowali tą „gorszą” kawę.

W drugim badaniu wzięło udział 300 osób. Uczestnicy mieli przeczytać 5 recenzji na temat hotelu w Los Angeles. Pierwsza część grupy zapoznawała się z opiniami, od najbardziej pozytywnej do najbardziej negatywnej, druga odwrotnie. Ci, którzy znaleźli się w pierwszej grupie mieli dużo lepsze mniemanie o hotelu niż ci, którzy najpierw zapoznali się z negatywnymi recenzjami, mimo tego, że obie grupy przeczytały takie same opinie.

Na podstawie tych badań można stwierdzić, że po pierwsze opinie innych mają dla nas bardzo duże znaczenie, po drugie, że to te pozytywne recenzje odgrywają dla nas większą rolę i wreszcie po trzecie, ważna jest kolejność czytania opinii, jeśli wpierw wpadną nam w oko negatywne komentarze, to nie będziemy mieć przychylnego zdania na temat jakiegoś produktu nawet, jeśli większość komentarzy będzie pozytywna.

Anna Łach
Źródło: popsci.com

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry