stock.xchng

Reklamy, których nie da się odróżnić od artykułów.

AKTUALNOŚCI, KONWERGENCJA, MEDIA, PRASA, ŚWIAT

Coraz więcej reklam w USA stylizowanych jest na artykuły. Problem jest na tyle duży, że zajęła się nim Federalna Komisja Handlu (FTC), która zajmuje się ochroną konsumentów. Zespół zorganizował specjalną konferencję, na której przestrzega przed konsekwencjami procederu.

W internecie reklamy udające artykuły , często nazywane są „artykułami sponsorowanymi” bądź „materiałami sponsorowanymi”. W rzeczywistości jest to jednak zwykła reklama w postaci artykułu, zawierająca na końcu drobną adnotację iż w istocie jest to reklama. Federalna Komisja Handlu obawia się, że tego typu promocja wprowadza dezorientację wśród konsumentów, którzy nie zdają sobie sprawy z czym w istocie mają do czynienia.

stock.xchng

stock.xchng


Konferencja, w którą zaangażowane zostały agencje reklamowe, wykładowcy uniwersyteccy oraz szefowie firm medialnych miała na celu uświadomienie reklamodawcom, że ich działalność nie może wprowadzać w błąd konsumentów.

Artykuły sponsorowane są dobrze opłacane, dlatego tak często udaje im się wślizgnąć przed nasze oczy. Dużą zasługą skuteczności tego typu działań jest fakt, iż notka o tym, że jest to reklama znajduje się właśnie na końcu, a nie na początku tekstu. Na dodatek z reguły jest napisana drobnym drukiem.
Federalna Komisja Handlu jeszcze nie zasugerowała żadnych zamian w prawie, ograniczyła się do ostrzeżenia wydawców i firm reklamowych o nie wprowadzanie konsumentów w błąd.

FTC podkreśliła jednak, że w przypadku niestosowania się do zaleceń mogą zostać naliczane duże kary finansowe.

Piotr Szymański
Źródła:
http://www.wirtualnemedia.pl/
http://www.fcc.gov/

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry