Naver pokonał Google i Yahoo

AKTUALNOŚCI, INTERNET, SOCIAL MEDIA, STRONY WWW, ŚWIAT

Póki co ten południowokoreański portal internetowy pokonał powyższych gigantów tylko w swojej ojczyźnie, jednak obiecujące dane pozwalają mu myśleć o podboju kolejnych rynków – od bliskich Tajlandii i Tajwan, po Indie, a nawet Meksyk. W odleglejszej przyszłości ma on zawitać na rynki Stanów Zjednoczonych oraz Europy.

stock.xchng

stock.xchng

Naver oferuje 18 milionom odbiorców dostęp do codziennych informacji, gier, e – booków oraz poczty. Owy szeroki wachlarz usług portalu, zapewnił w zeszłym roku swoim twórcom kolejny sukces w postaci 100 – milionowego zapytania w wyszukiwarce. Aczkolwiek liczba ta nie powinna wprawiać w zdumienie, jeśli przytoczy się dane mówiące o procentowym udziale firm w koreańskim rynku wyszukiwarek: omawiany portal posiada 80% udziału, pozostałymi 20% zajmują się chińskie i rosyjskie strony. Google może się pochwalić jedynie 4% udziałem.

Dodatkową zaletą, odróżniającą go od choćby Facebooka, pozwalającą na tak szybki podbój rynków Korei Południowej, a w przyszłości kolejnych części świata, jest funkcja robienia zakupów oraz czytania elektronicznych wydań gazet.

Należy ponadto wspomnieć, iż początki Navera były skromne i nie zapowiadały takiego, gigantycznego sukcesu. W 1999 r. był on jedynie firmą przyjmującą zlecenia od działu IT Samsunga. Po odsprzedaży (2004 r.) firma ta zdążyła zbudować kapitał pozwalający jej na zajęcie szóstej pozycji wśród rodzimych firm.

mh

Źródło: economist.com

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry