Sukces studentów Politechniki Wrocławskiej na zawodach w USA

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, POLSKA, ŚWIAT, TECHNOLOGIE

Sukces studentów z Politechniki Wrocławskiej na międzynarodowych zawodach dla konstruktorów lotniczych w USA. Skonstruowany przez Polaków tzw. samolot udźwigowy „Drop” zdeklasował rywali w klasie micro – jednej z trzech, w której toczy się rywalizacja.

W zawodach SAE Aero Design biorą udział studenci uczelni technicznych z całego świata o profilach lotniczych. Te prestiżowe zawody rozgrywane są od 1986 r. Zadaniem młodych inżynierów jest zaprojektowanie, skonstruowanie, zbudowanie i oblatanie zdalnie sterowanego modelu tzw. samolotu udźwigowego. Wygrywa drużyna, która zdoła wynieść jak największy ciężar w powietrze – przy jak najmniejszej masie własnej modelu. Samoloty rywalizują w trzech klasach: micro, regular oraz advanced.

PWr-logo

Zawody odbywają się corocznie w USA i są podzielone na dwie edycje – wschodnią oraz zachodnią. Zespół studentów z PWr wziął udział w edycji zachodniej, która odbyła się w Fort Worth w stanie Teksas.

Jak poinformowała PAP w poniedziałek Joanna Pająk z biura prasowego Politechniki Wrocławskiej, wrocławski zespół konstruktorów Jet Stream wystawił w SAE Aero Design West dwie maszyny. Druga z nich – nazwana „Nietoperz” – zajęła piąte miejsce w klasie regular.

„Nasi piloci zapowiadali, że powalczą o podium i odnieśli sukces, chociaż warunki pogodowe nie były sprzyjające” – dodała Pająk. Podkreśliła, że zespół z PWr już po raz szósty startował w konkursie SAE Aero Design West, a dotychczas najlepszym wynikiem było czwarte miejsce.

Zespół Jet Stream tworzą studenci kilku wydziałów wrocławskiej uczelni: Wydziału Mechaniczno-Energetycznego z kierunku mechanika i budowa maszyn (specjalność inżynieria lotnicza), a także z Wydziału Mechanicznego, Chemicznego i Elektroniki. Szefem zespołu jest Zbigniew Kruk, prezes Akademickiego Klubu Lotniczego PWr.

Jak poinformowało biuro prasowe uczelni, jedną z nowości tegorocznej edycji konkursu był wymóg, by zamiast silników spalinowych zastosować napędy elektryczne w modelach.

Zwycięski w klasie micro „Drop” to samolot udźwigowy o rozpiętości skrzydeł 1,6 m i wadze 700 g. Podczas zawodów uniósł 4 kg ładunku.

Natomiast w klasie regular „Nietoperz” – przy rozpiętości skrzydeł 2,5 m i wadze ok. 3 kg – dźwignął 12 kg.

We wschodniej edycji zawodów, która odbędzie się między 11 a 13 kwietnia w Mariettcie pod Atlantą w stanie Georgia, wezmą udział studenci Politechniki Warszawskiej, działający w Studenckim Międzywydziałowym Kole Naukowym SAE.

źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry