Już niedługo pismo urzędowe otrzymasz e-mailem

AKTUALNOŚCI, BIZNES, INTERNET, PODATKI, POLSKA

Zapowiadane zmiany w Urzędach Skarbowych zostaną wprowadzone za kilka tygodni. Od 11 maja korespondencja między podatnikami a fiskusem będzie mogła odbywać się drogą elektroniczną, oczywiście za odpowiednią zgodą. To duże ułatwienie dla wielu osób, które z Urzędem Skarbowym kontaktują się bardzo często.

fotolia

fotolia

Zmiany w sposobie korespondencji urzędowej to wynik wchodzącej tego dnia w życie nowelizacji ordynacji podatkowej. To właśnie dzięki tym zmianom Urząd Skarbowy będzie miał możliwość przesyłania przez Internet decyzji, postanowień, interpretacji i wezwań do złożenia wyjaśnień lub zeznań. Korespondencja będzie obustronna, ponieważ w przypadku zgody podatnika na komunikację elektroniczną, będzie mógł wysyłać wiadomości urzędowe do fiskusa. Poprzez e-mail prześlemy takie dokumenty jak: wyjaśnienia, żądania, odwołania, zażalenia, ponaglenia oraz różnego typu wniosku.

W praktyce cała procedura będzie bardzo prosta. Urząd Skarbowy na podany adres e-mail prześle do podatnika informację o możliwości pobrania pisma w formie elektronicznej. Pobranie dokumentu będzie równoznaczne z dostarczeniem go do adresata. Jeśli dokument nie zostanie pobrany – urząd po tygodniu wyśle drugą informację, a doręczenie będzie uznane po kolejnych 14 dniach, nawet w przypadku niepoprania dokumentu. Pocztę elektroniczną trzeba będzie śledzić regularnie.

Elektronicznie będzie także można ustanowić swoje pełnomocnika, który będzie miał prawo reprezentować podatnika w urzędzie.

Zredagowane przez: Sylwia Chrast

Źródło: http://www.tvp.info/14893022/pismo-z-urzedu-przyjdzie-mailem, http://www.wprost.pl/ar/445031/Pisma-od-fiskusa-przyjda-e-mailem/

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry