Kto potrzebuje studiów MBA?

AKTUALNOŚCI, BIZNES, GOSPODARKA, NAUKA, POLSKA, ŚWIAT

Popularność studiów MBA spowodowała, że posiadanie tego tytułu stało się wręcz modne. Czy jednak każdy menedżer powinien zostać „Master of Business Administration”? Niekoniecznie. Kto i kiedy powinien pomyśleć o studiach MBA, radzi Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu.
dla-kogo-mba
Studia MBA to prestiż i mocny punkt w CV, lecz jednocześnie duży koszt. Często uważane za inwestycję, powinny być rozważnie wybrane. Istotny jest nie tylko wybór uczelni, lecz także cel. Pytanie: „po co chcę skończyć studia MBA” powinien zadać sobie każdy, kto myśli o takim kierunku edukacji.

Przedsiębiorca to też manager

Programy MBA kładą nacisk na zdobycie praktycznych umiejętności w zarządzaniu, dostarczając wiedzy niezbędnej do właściwego kierowania zespołem i firmą. Z doświadczenia wykładowców i praktyków skorzystają z powodzeniem również przedsiębiorcy. Właściciel firmy powinien łączyć wiele umiejętności i kompetencji: od zarządzania budżetem, poprzez pozyskiwanie klientów, aż do kwalifikacji interpersonalnych.

– Uczestnicy MBA uczą się myśleć w kategoriach rynku, szans i możliwości. Nawet najlepszy pomysł jest bezwartościowy, jeśli brakuje pomysłu i wiedzy na spieniężenie go. Renomowane programy MBA skutecznie zapełniają tę lukę: wiedza dostarczona przez praktyków i nowe kontakty zawodowe to narzędzia niezbędne do skutecznego prowadzenia biznesu – mówi prof. Nikolas Franke, Dyrektor Naukowy WU Executive Academy i szef Wiedeńskiego Instytutu Przedsiębiorczości i Innowacji przy Wiedeńskim Uniwersytecie Ekonomii i Biznesu.

Kreatywni potrzebują wsparcia

Wspierana doświadczeniem zawodowym kreatywność pozwala na tworzenie nieszablonowych, a zarazem skutecznych strategii. Czy jednak sama pomysłowość jest kluczem do sukcesu? Przedstawiciele branży kreatywnej rzadko podejmują decyzję o udziale w MBA. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, ważny jest jednak solidny filar biznesowy. W toku Master of Business Administration słuchacze mają możliwość skonfrontowania swoich doświadczeń z opinią mentorów i pozostałych studentów, co często owocuje nowym, dojrzalszym podejściem do tworzenia pomysłów.

– Osoby pracujące w branżach kreatywnych coraz częściej muszą oferować klientom coś więcej niż samą ideę. Do stworzenia skutecznej strategii komunikacji niezbędne jest dokładne zdefiniowanie grup docelowych, ich oczekiwań i potrzeb. Kluczowe jest także zadawanie klientom właściwych pytań tak, aby wspólnie zdefiniować właściwy tok działań – mówi Barbara Stöttinger, wykładowca w programie Professional MBA Marketing & Sales.

MBA: kiedy zacząć?

I wreszcie najważniejsze pytanie: kiedy przychodzi czas na MBA? Studia te są zaawansowanymi programami, dedykowanymi managerom posiadającym co najmniej kilkuletnie doświadczenie. Rozpoczęcie nauki tuż po studiach wyższych może nie przynieść kandydatowi oczekiwanych korzyści; niektóre uczelnie wymagają np. określonego stażu pracy na stanowisku kierowniczym.

MBA są okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy profesjonalistami, często reprezentującymi różne branże, dlatego też z reguły zaczynają je osoby z ugruntowaną ścieżką kariery.

– W programach MBA inżynierowie studiują razem z naukowcami i przedstawicielami branży kreatywnej. Uczestnicy pochodzą z różnych firm i krajów, lecz nie konkurują ze sobą. To specjaliści, których celem jest zdobycie wiedzy i doświadczenia – mówi prof. Franke. – Na spotkaniach często pojawiają się przedstawiciele biznesu i eksperci, którzy służą radą, jakiej uczestnik nie otrzymałby nigdzie indziej. To także miejsce do nawiązania unikalnych relacji biznesowych w międzynarodowym środowisku – dodaje.

MBA często nazywane są studiami dla wybranych. Poza barierą finansową, kłopotem może być także lokalizacja – wiele renomowanych uczelni znajduje się zagranicą, np. Wiedeński Uniwersytet Ekonomii i Biznesu. Jednak dla zdobycia unikalnych umiejętności warto wybrać najlepsze miejsce i czas do podjęcia tego wyzwania.

ŹRÓDŁO: dotPR

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry