Huawei na dużym plusie. Niedługo przegoni konkurencję?

AKTUALNOŚCI, CIEKAWOSTKI, GADŻETY, MOBILE, POLSKA, Redakcja poleca, ŚWIAT, TECHNOLOGIE

Huawei ogłosił wyniki grupy biznesowej Consumer po pierwszym półroczu 2016 r. Przychód ze sprzedaży wzrósł o 41 proc. w porównaniu 
z rokiem poprzednim i wyniósł 77,4 miliardy juanów (11,6 miliarda USD). W tym samym czasie firma dostarczyła na globalny rynek ponad 60,5 miliona urządzeń, o 25 proc. więcej niż w 2015 roku. Według firmy analitycznej IDC, w pierwszej połowie bieżącego roku globalna liczba dostaw smartfonów wzrosła zaledwie o 3,1 proc. Huawei wyróżnia się jednak na tle konkurencji – firma odnotowała wzrost.

huaweip9lite

– Huawei odnotowuje niezwykle szybki wzrost na rynku smartfonów z wyższej półki, przede wszystkim w Europie i na rynkach wschodzących, do których należą Afryka Południowa, Azja Centralna i Ameryka Łacińska. Nadal utrzymujemy trwały wzrost dzięki wysoce konkurencyjnym urządzeniom. To wynik naszego długoterminowego zaangażowania w innowacje, przewidywanie trendów konsumenckich oraz strategii, w której koncentrujemy się zarówno na rynku lokalnym, jak i globalnym. W przyszłości będziemy kontynuować współpracę z naszymi partnerami. Pozwoli nam ona na oferowanie klientom najwyższego poziomu usług oraz innowacyjnych produktów, łączących w sobie technologie, jakość i styl – powiedział Richard Yu, szef Huawei Consumer BG.

Śledząc bardzo szybki rozwój na rynkach międzynarodowych w pierwszej połowie 2016 roku, segment Consumer BG podjął się dalszej optymalizacji struktury przychodów. Obecnie obserwujemy, że całkowity wzrost Huawei na rynkach zagranicznych jest o 1,6 x większy, niż w kraju producenta – Chinach. Według GFK udział Huawei w globalnym rynku wyniósł 11,4 proc., a wśród smartfonów z przedziału cenowego 500-600 USD – wzrósł o 10 proc.

Szczególnie dobre wyniki firma odnotowała w segmencie produktów premium. Rynkowy udział Huawei w wielu europejskich krajach przekroczył 15 proc. – świetnie radzi sobie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji.

Wysoki poziom sprzedaży Huawei osiągnął także na rynkach wschodzących. Przykładowo 
w Egipcie firma posiada już ponad 20 proc. udziału w rynku, a w Nowej Zelandii 15 proc. Znaczny wzrost sprzedaży urządzeń firma zanotowała w Ameryce Łacińskiej i środkowej Azji. W niektórych krajach tego regionu została ona podwojona. Według czerwcowych danych GFK, Huawei umocnił swoją pozycję w Chinach jako lider branży z udziałem w rynku równym 18,6 proc.

Osiągając tak spektakularny wzrost sprzedaży, Huawei Consumer BG nadal bardzo angażuje się w badania i rozwój. Firma inwestuje w swoje centra R&D rozmieszczone na całym świecie, oferując przełomowe i innowacyjne rozwiązania zarówno w zakresie swoich produktów, jak i platform oraz marek.

Flagowe produkty Huawei, takie jak P9, Mate 8, Honor V8, czy MateBook, zostały dobrze przyjęte przez globalnych konsumentów. Sprzedaż Mate 8 globalnie jest o ponad 65 proc. wyższa niż jego poprzednika – Mate 7 w 2015 roku. Doskonałe wyniki osiągnęły także modele P9 i P9 Plus – 4,5 miliona sprzedanych urządzeń, co stanowi wzrost o 120 proc, w porównaniu do sprzedaży modelu P8 w ubiegłym roku. Na rynku pojawiają się też nowości MateBook –pierwszy notebook 2w1 – jest już dostępny w wielu krajach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych.

Huawei Consumer BG nadal podtrzymuje swoje strategiczne cele, które realizuje na całym świecie. W maju 2016 roku odnotowano liczbę 35 tysięcy sklepów detalicznych, oferujących produkty marki Huawei, co stanowi 116 proc. wzrost w porównaniu do tego samego okresu w 2015 r. Według GFK, na całym świecie jest już ponad 150 000 placówek handlowych oferujących produkty Huawei.

Firma chce nadal inwestować swoje zasoby marketingowe w takie dziedziny jak sport, lifestyle, moda i rozrywka. W tym celu zaprosiła do współpracy znane na całym świecie gwiazdy: piłkarza Lionela Messiego oraz aktorów Henry’ego Cavilla i Scarlett Johannson. Zostali oni ambasadorami marki i pomogli wprowadzić ją do życia konsumentów.

Huawei kontynuuje także współpracę z wieloma wiodącymi na rynku firmami m.in Leica, Swarovski, Harman Kardon, Audi, Google, Microsoft oraz Intel. Dzięki temu firma może oferować klientom produkty wyposażone w jeszcze bardziej zaawansowane technologie 
i rozwiązania.

W 2016 roku Huawei po raz kolejny znalazł się w zestawieniu BrandZTM Top 100 Najcenniejszych Marek na świecie. Został wyceniony na 18,652 mln dolarów, awansując tym samym z miejsca 70. (2015 r.) na 50. (2016 r.).

Huawei jest bardzo dobrze przygotowany do tego, by kontynuować dalszą ekspansję swoich smartfonów, urządzeń typu wearables, technologii smart home i cloud. Firma plasuje się jako przyszłościowego dostawcę produktów typu end-to-end i usług platformowych oraz dostawcę oferującego klientom coraz bardziej inteligentne i wygodne rozwiązania dla uproszczenia ich codziennego życia.

źródło: huawei

Powiązane wpisy


Drogi czytelniku, nasza strona internetowa korzysta z plików cookies
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.

Prawa autorskie © 2010-2014 NEWSFix Magazine.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powrót do góry